luzmila.reismee.nl

Ica en Huacachina

Donderdag 13 oktober begint onze reis naar Ica. Ica ligt 3 uur rijden ten zuiden van Lima.

Hoe verder we rijden, hoe droger het gebied, hoe warmer het wordt. Na 3 dagen met vest, sjaal en jas gelopen te hebben in Lima, gaan we richting warm woestijn gebied.

De Pisco, een typisch Peruaanse alcohol, komt uit deze streek. Net als Champagne, mag de naam pisco alleen gebruikt worden als het uit de streek Pisco komt. In het noorden maken ze dezelfde drank, maar het mag geen pisco genoemd worden. Onze eerste stop is dan ook een bezoek aan een pisco producent, een familie bedrijf uit de 19de eeuw. Hier krijgen we uitgebreid uitleg over hoe pisco gemaakt wordt. De basis van pisco is druiven. Aan het eind van de rondleiding mogen we in een rondje zitten en krijgen we 5 soorten pisco´s te proeven, en dat om 12 uur 's middags!!

Blijkt dat er in deze streek, ondanks het zo droog is, veel aan landbouw wordt gedaan en dan voornamelijk het telen van produkten voor de export: druiven, asperges, mais, bloemkool, brocoli en eeninsekt die ze kweken op een bepaalde cactus, waarvan van het bloed gebruikt wordt het maken van lippenstift.

Na de lunch staat op het programma een bezoek aan de oase Huacachina. Dit is de enige oase in Zuid Amerika. Als we daar aankomen, gooien we het heel programma van de gids in de war, want we zien van die leuke buggy´'s waarmee je door de woestijn kan crossen. Dat stond niet op ons programma, maar voegen we zelf eraan toe tot grote verbazing vanonze gids, die zich zorgen maakt om onze veiligheid. Deze aktie was hilarisch. We kregen gewoon de slappe lach van die rit, het was net een rollercoaster! Geweldig! Dit had ik voor geen cent willen missen, geen van ons. Die chauffeur brengt je naar de hoogste punten in de woestijn en dan gaan je met een grote vaart, bijna 90 graden naar beneden. Behalve dat het een super fun rit was, was het ook prachtig om te zien. Die woestijn met zn hoge zandbergen, lichtval, prachtig om te zien.

Na dit avontuur hadden we nog een rit van 4 uren naar Nazca om de volgende ochtend de Nazca lijnen te bekijken.

Blijf ons volgen!!!

helaas vandaag nog geen foto's, die worden morgen geplaatst.

Ricardo Meyer

Wat een boeiend verhaal zeg!
Dor en droog maar toch landbouw, n.b. export gericht;
een drank met champagnestatus
insecten die moeten lijden voor de beauty-industrie en in buggy's dollen in een zwaar geaccidenteerde zandbak. Mot niet doller worden. Keep us posted!

Astrid

Aai jullie vervelen je ECHT niet, leuk allemaal. Ik kan mij die rit een beetje voorstellen , ik heb ook zo een rit gemaakt in Brasil......Ik ben benieuwd naar jullie volgend avontuur

Sharlene

Wat leuk allemaal! Die buggy ride is echt kiek, hebben we op Curacou ook gedaan ooit. En dat lippenstift van het bloed van een of ander insect wordt gemaakt??? Dat wist ik echt serieus niet. Keep us posted. Ik vind het echt heel leuk om op de hoogte te blijven van al jullie geweldige ervaringen....

rose

..... never a dull moment in Peru !

hennah

maar hoe was de pisco? en is de pisco verantwoordelijk voor het rollercoaster gevoel?

Frank

Mila, wat een trip, wenste dat ik erbij was. Blij dat je me ook laat genieten tangi, presiri!

Diana

Hoi Luz, geniet van de verhalen hoor. Geeft zeker zin om Peru te bezoeken. So many tips. Te bedenken dat ik erbij had kunnen zijn. Keuzes keuzes. Dikke brasa en enjoy!!!

Germaine

Weer wat geleerd! Was de rit voor of na de 5 glazen!! Pisco? :-))

Astrid C

Earth to Peru waar zijn jullie. Geen teken van leven al een paar dagen. Alles goed daar.