luzmila.reismee.nl

Einde van de summit, begin van de vakantie

Einde van de summit, begin van de vakantie

Donderdag 20 november, laatste dag van de summit.

Over de summit zelf kan ik jullie weinig vertellen……… Ik was bij de presentaties van de resterende landen aanwezig, maar ben toen me bed ingedoken. Vanaf 10 uur geslapen tot laat in de middag. Ja ja, jetlag………..

Bij de afsluiting was ik wel present. Met de hele groep vanuit het hotel per bus vertrokken naar het restaurant. Daar zaten onze gasten ons al op te wachten: Ruben en Masood. Vanavond zijn ze speciale onze gasten. Het was een leuke en gezellige avond, met culturele optredens, lekker eten en een aangename ambiance.

Maar het draaide allemaal om de te winnen prijs voor dit jaar. Het thema: Familie.

Alle landen moesten een filmpje van 3 minuten indienen om mee te dingen aan de prijs/award.

Er vielen 2 prijzen te winnen: childrens choice en de andere werd gekozen door jurering van de alle overige landen. Je mocht dus niet op je eigen film stemmen.

Alle inzendingen waren heel mooi, met natuurlijk een paar uitschieters.

De winnaars werden: Egypte (childrens choice) en Bolivia.

De jury van de kinderen bestond uit 5 lokale kinderen, die ook daar aanwezig waren en samen met ons naar de filmpjes hebben gekeken.

Al bij al een aangename avond.

Vrijdag, 21 november, moesten Hennah en ik om 9:20 klaarstaan, want dan zou de taxi ons ophalen voor de airport. Keurig op tijd reden we richting airport, waar onze vlucht om 12:20 vertrok. De rit naar de airport was een hele belevenis. Het chaotisch verkeer is niet te beschrijven. Alles kan, alles mag, iedereen voegt in. En toch hebben geen 1 keer een aanrijding gezien. Rara.

De ariport van Kathmandu staat op de 4de slechtste plaats van de wereld. Goed gelezen ja, een net zo chaotische airport als het de rest van Kathmandu. Met tig controles en stempels, lange rijen. Zeer bureaucratisch. Eindelijk dan bij de incheck balie, krijgen we te horen dat er vertraging is. Hoe lang kunnen ze ons niet zeggen, maar maakt u zich niet druk, u krijgt een lunch aangeboden. Let wel: we hebben om 9 uur ontbeten in het hotel. Elk 2 sneetjes brood met een omelet. Dus kan je begrijpen dat we ons verheugden op lunch. Helaas, de lunch zag er alles behalve smakelijk uit en uit ervaring van de heenweg weten we ook dat het eten in het vliegtuig niet lekker is.

We vertokken uiteindelijk om half 4 uit Kathmandu. Met lege magen. Gelukkig ging de vlucht vlot en kwamen we om half 10 lokale tijd in Guangzhou aan. Uitgeput en met een enorme honger. Een verademing om die airport te zien, wat schoon en lux! En enorm!

Taxi gepakt, ingechecked en om bijna half 12 een taxi insprongen naar een restaurant, tip van de bellboy. Geweldige tip! Eerst met handen en voeten uitleggen wat we precies wilden eten en toen het eten kwam: HEERLIJK!!

In het restaurant was elke tafel gevuld met minimaal 4 personen. En er stonden aardig wat tafels. Plots realiseerden we ons dat er aan bijna elke tafel een spel met dobbelstenen gespeeld werd. Wat het precies was weten we nog niet.

In ieder geval waren we beide happy dat we heerlijk hebben gegeten.

Morgen begint ons China avontuur pas echt.

Carolyn

Unum Ma je bent toch bestuurslid.... Dus hoezo heb je niet alles gevolgd?... je bent straks verantwoordelijk voor binnen te halen fondsen enzo. Ik laat je voor Eddy???? Have fun on the vacation!

Astrid

Heeeel veel plezier Mila en Hennah. Be safe.