luzmila.reismee.nl

Eerste dag in China

Eerste dag in China

Zaterdag 22 november, onze eerste dag in China.

Nadat we heel laat naar bed gingen, beide met een dosis Nyguil, stonden we pas na 11 uur op.

In ieder geval waren we uitgerust.

Bleek onze gids al beneden te zitten……………..

Daar stond ie dan, de gids. Een jongeman van 25 jaar. Hij moest ons Guangzhou laten zien in 1 dag. Eigenlijk nu verkort naar 1 middag, want gingen pas om 12 uur naar beneden.

Andy, onze gids, blijkt heel slecht Engels te praten en ook heel slecht Engels te verstaan. Verder een wel een lieve jongen hoor, maar als gids hadden we niet veel aan hem. Nou, laat me niet jokken, het was wel handig om met hem op pad te gaan. Hij kent natuurlijk de buurten en wist ons wel te brengen waar wij naar toe wilden. Maar “gids” is wel een groot woord.

We begonnen met een heerlijke lunch (als je pas om 12 uur je hotel uit gaat, is er geen sprake van ontbijt meer) in een leuk restaurant. Heel anders dan gisteravond. Dit zag er duidelijk netter en duurder uit. Hun geroosterde doks was AF!!

Na de lunch zijn we naar diverse wijken in Guangzhou geweest. Eerst naar de bekende Bejing Street, een winkelstraat waar veel jongeren winkelen. Maar doordat het zaterdag was, was het gigantisch druk. Eigenlijk niet zo leuk vanwege de drukte, waardoor we ook niet lang daar gebleven zijn. Bovendien voelde Hennah zich niet zo lekker vandaag.

Na Bejing Street waren we naarstig op zoek naar een flesje water. Om onze gids uit te leggen wat een flesje water is. Lukte met geen mogelijkheid. Zo goed is z’n Engels………

Uiteindelijk zijn we bij een Mc Donalds beland, waar we zowel Cola light als bottled water vonden.

Tussendoor ben ik met de gids in een prachtige tempel geweest. Kwamen we tegen, zomaar ergens midden tussen alle grote gebouwen.

Guangzhou is heel groots. Brede wegen, 4 en 6 banen, veel grote hoge gebouwen. Best wel schoon en netjes.

Andy heeft ons daarna naar een straat gebracht waar ze alleen electronica verkopen. Wat een feest! Zoveel mooie spullen tegen zulke lage prijzen!

’s Avonds sushi gegeten in het hotel. Gewoon, omdat we niet weer chinees wilden eten. Maar eerlijk is eerlijk, het chinees eten dat we tot nu toe hebben gegeten, was veel lekkerder dan die sushi!!

Morgen weer een ander avontuur: met de trein naar Hong Kong.

Hong Kong here we come!!

Claudine

Oke ik heb dus eerst de fotos bekeken en m'n reaktie geplaatst .. geen goede inschatting van mij dus nu ik het reisverslag lees....maar niet erg...geniet ze verder ..

Audrey

Aai jullie zijn echte suries! Zijn alleen maar met eten bezig! Nou dan kunnen jullie in China echt je hart ophalen. Hun boulanger maken ze te gek lekker maakt niet uit hoe ze het maken. Een echte aanrader!! Enjoy!